car-line.org.pl

Portal Motoryzacyjny

Suzuki Swift Sport Hybrid
Samochody

Suzuki Swift Sport Hybrid – dynamiki mu nie brakuje

Suzuki Swift od wielu lat jest jednym z najchętniej wybieranych samochodów miejskich. Poprzednie generacje pokochały przede wszystkim panie, ale najnowsza odsłona, szczególnie w wersji Sport Hybrid, powinna zainteresować również panów lubiących czuć duże emocje za kierownicą oraz… ulgę w portfelu. Przyjrzyjmy się bliżej temu bardzo ciekawemu samochodowi.

Agresywna stylistyka nadwozia

Swift zawsze kojarzył się z charakterystyczną, ale jednocześnie dość kobiecą linią nadwozia. Wersja Sport Hybrid zrywa z tym stereotypem. Auto prezentuje się bardzo dynamicznie, wręcz agresywnie, na co wpływ mają m.in. duże obręcze kół, podwójna końcówka wydechu czy tylny zderzak z dyfuzorem. Do tego dochodzi jeszcze bardzo szeroka gama kolorystyczna z – tradycyjnie w przypadku Swifta – możliwością zamówienia dachu w innym odcieniu.

Sportowe ambicje tej wersji widać także w środku, gdzie znajdziemy półkubełkowe fotele zapewniające dobre trzymanie boczne oraz wysoki komfort podróżowania. Suzuki Swift Sport Hybrid znacząco różni się więc od „cywilnej” wersji, co powinno się spodobać indywidualistom.

Rewelacyjna jednostka napędowa

Słowo „sport” w nazwie tego modelu nie zostało użyte na wyrost. Swift gwarantuje znakomite osiągi, za co odpowiada mocny silnik 1.4 BOOSTERJET o mocy 129 KM i momencie obrotowym 235 Nm (uzyskiwanym już przy 200 obr./min). Jednostka napędowa została sprzężona z manualną, 6-biegową skrzynią biegów.

W tym wariancie Swift powinien zadowolić nawet kierowców, którzy na co dzień mają do czynienia ze znacznie większymi i mocniejszymi samochodami. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje małemu Japończykowi zaledwie 9,1 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi aż 220 km/h.

Układ „mild hybrid”

Specyficzne dla Swifta w wersji Sport Hybrid jest to, że kierowca przez cały czas ma wrażenie, jakby auto było jeszcze dynamiczniejsze niż wynika to ze specyfikacji. Jest to zasługa zastosowania układu „mild hybrid” czyli „miękkiej hybrydy”.

Japoński producent umieścił tutaj zintegrowany 48-woltowy starter/generator ISG 10kW, który wspomaga silnik spalinowy momentem obrotowym (50 Nm), akumulator litowo-jonowy (48V) oraz przetwornicę (z 48V do 12V). Zasada działania układu jest dość prosta: silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy jednostki benzynowej podczas ruszania i przyspieszania, dzięki czemu mamy tutaj wyraźnie wyczuwalny efekt „dodatkowego turbo”.

Gdy połączymy to z bardzo niską masą własną pojazdu oraz doskonale zestrojonym, bardzo reaktywnym układem kierowniczym, to zyskamy obraz miejskiego samochodu, który bez problemu poradzi sobie na torze wyścigowym, dającego mnóstwo frajdy z jazdy. Nieprzypadkowo wielu recenzentów określa nowego Swifta Sport Hybrid mianem „japońskiego Mini”.

Układ „mild hybrid” nie tylko poprawia osiągi, ale też optymalizuje wykorzystanie paliwa. Dzięki temu samochód jest bardzo oszczędny, zużywając w cyklu miejskim zaledwie 5,6 litra benzyny na 100 kilometrów oraz emitując niewielkie ilości CO2.

Suzuki Swift Sport Hybrid zamówisz w salonie autoryzowanego dealera marki – MM Cars w Katowicach. Sprawdź aktualne promocje i zapytaj o indywidualny rabat.