car-line.org.pl

Portal Motoryzacyjny

Mężczyzna

Własny biznes, myjnia samochodowa

Bardzo wiele osób szuka pomysłu na własną firmę. Staje przed dylematem, w jakiej branży spróbować, w jaką grupę wiekową celować lub gdzie miałaby się mieścić działalność. Jedną z możliwości jest myjnia samochodowa.
W tym artykule podpowiemy jak otworzyć myjnie samochodową, na co zwrócić uwagę na początku oraz przedstawimy plusy i minusy prowadzenia własnej działalności.

Jeżeli zdecydujemy się na otwarcie takiego obiektu, na początku potrzebny jest dobry biznesplan. Podczas jego tworzenia jesteśmy w stanie odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań takich jak: jakie rodzaje usług są dochodowe, jaki fundusz możemy założyć na wkład początkowy, jaka jest konkurencja oraz czy mamy możliwość odpowiedniego zareklamowania swojej usługi. Zakładając, że wybraliśmy jaką ofertą będzie dysponować nasza myjnia (najlepiej, aby miała ona kilka zróżnicowanych możliwości), jesteśmy świadomi naszych możliwości finansowych oraz wybraliśmy miejsce, musimy zrobić kolejne założenia. Przypuśćmy, że zatrudnimy jednego pracownika do pomocy, ponieważ myjnia będzie otwarta 7 dni w tygodniu. Do kosztów stałych należy wtedy doliczyć miesięczną pensję oraz przygotować się na ewentualne absencje w pracy z powodu choroby lub urlopu. Kolejny krok to reklama. Aby ludzie zaczęli korzystać z usługi, muszą się o niej dowiedzieć. Najlepiej zorganizować to w prosty, zachęcający sposób, przykładowo: przygotować ulotki/kupony na których: druk i grafika jest przejrzysta i czytelna, widnieje dokładny adres oraz opis oferowanych usług. Ciekawym zagraniem marketingowym jest umieszczenie informacji, że pierwsze mycie można zrealizować, np. z dziesięcioprocentową zniżką, lub zaproponować założenia karty członkowskiej, dającej rabat np. na co piąte mycie auta. Ważne jest to, aby wyrobić sobie dobrą opinię, a klienci chętnie wracali ponownie.

Prowadzenie własnej działalności prócz wielu plusów, takich jak: możliwość większego dochodu, elastyczny grafik pracy oraz możliwość oddelegowania większości zadań na pracowników ma tyle samo minusów. Bardzo często pierwsze dni prowadzenia firmy kończą się porażką. Przyczynami mogą być: zbyt duże marże, źle logistycznie zaplanowany ciąg dostaw lub przeliczenie swoich możliwości finansowych. Najważniejsze to nie załamywać się, a próbować zmian w celu poprawy. Uniknąć falstartu można dużo wcześniej. Już na etapie tworzenia biznesplanu najważniejsze jest przeanalizowanie wszystkich za i przeciw oraz zaplanowanie rozpoczęcia działalności, proporcjonalnie do możliwości ich realizacji.