Wymiana świec zapłonowych nie należy do ciężkich zadań, dlatego nawet mało doświadczone osoby powinny sobie bez problemu z tym poradzić. Warto jednak pamiętać, że pomyłka może uszkodzić silnik. Głównym zadaniem świecy zapłonowej jest uzyskanie iskry, która następnie odpowiada za zapłon specjalnej mieszanki paliwowo-powietrznej. Świece należy regularnie sprawdzać, ponieważ zużyte mogą być niebezpieczne dla samochodu. Pierwszym objawem może być zwiększone zapotrzebowanie na paliwo oraz chaotyczna praca silnika. Żeby przedłużyć żywotność świec należy tankować samochód paliwem wysokiej jakości. Najbardziej wytrzymałe świece zapłonowe produkowane są z platyny oraz irydy. Są to dwa najtrwalsze materiały wykorzystywane do produkcji świec. Zdaniem ekspertów świece należy wymieniać po przejechaniu 100 tysięcy kilometrów. Jednak w przypadku tańszych podzespołów trzeba tę odległość odpowiednio skrócić. Aby być pewnym, że wszystko działa poprawnie warto wykonywać przegląd techniczny każdego roku. Szczególną uwagę należy zwrócić na kolor nalotu na izolatorach świec. Jeżeli jest on brązowy lub szary to nie musimy się niczym martwić, ponieważ wszystko działa poprawnie. Czarny kolor oraz zaolejenie wskazują, że najwyższy czas na wymianę świec zapłonowych. Świece należy wybierać indywidualnie pod konkretny model samochodu. Dzieje się tak ponieważ każdy producent wykorzystuje inne komponenty i zwyczajnie nie istnieją uniwersalne świece. Przed wymianą świec należy wyłączyć auto i ochłodzić silnik. Cały proces powinien być wykonywany na zimnym silniku. Pierwszym krokiem będzie zdjęcie plastikowej osłony. Przewody wysokiego napięcia umiejscowione są pod pokrywą silnika. Żeby ograniczyć ryzyko pomyłki należy wszystko robić starannie oraz wymieniać każdą świece pojedynczo. Nowsze modele samochodów wykorzystują cewki zamiast przewodów. Należy jednak zwrócić uwagę, że jedna cewka niekoniecznie musi obsługiwać jedną świecę. W ostatnich latach popularne są cewki blokowe na dwie świece. Wartym uwagi rozwiązaniem jest także system cewek, który wygląda jak listwa. Koniecznie trzeba odpiąć wtyczki przed demontażem cewek. Czyszczenie gniazd może być przeprowadzane przy użyciu sprężonego powietrza. Jeżeli nie posiadamy tego pod ręką można użyć odkurzacza. Chodzi o to, żeby brud nie dostał się środka silnika. Klucz do świec może być niezwykle pomocny, dlatego warto się w niego wyposażyć. Koszt takiego narzędzia to zaledwie 10 złotych. Podczas wykręcania należy szczególnie uważać na powierzchnię ceramicznego izolatora.