Podczas pracy samochodu mogą wydobywać się dziwne dźwięki. Stukanie oraz pukanie może być objawem poważnej awarii, dlatego warto jak najszybciej udać się do warsztatu samochodowego w celu postawienia właściwej diagnozy. Często uszkodzeniu ulega drążek kierowniczy objawy czasami jednak mogą wskazywać na coś innego. Wymiana końcówki kierowniczego drążka nie jest jednak ciężkim zadaniem i nawet mało doświadczone osoby powinny sobie bez problemu z tym poradzić. Koszty takiej naprawy również nie są wysokie. Wszystkie podzespoły w samochodzie po czasie się zużywają i dlatego niezbędna jest ich wymiana. Zwrotnica koła jest połączona z drążkiem i przekładnią kierowniczą przy użyciu końcówki drążka kierowniczego. W przypadku wadliwie działającego systemu zbieżność kół może być poważnie zaburzona. Taki stan rzeczy sprawia, że żywotność opon jest znacznie zmniejszona. W najgorszym wypadku koło może się odczepić w trakcie jazdy. Dlatego warto regularnie sprawdzać stan tych elementów, jeżeli zależy nam na bezpieczeństwie. Najczęstszym objawem uszkodzenia systemu drążka kierowniczego są dźwięki stukania oraz pukania, które wydobywają się z przednich kół. W niektórych przypadkach mogą być nawet słyszalne podczas postoju. Innym charakterystycznym objawem są wibracje umiejscowione w układzie kierowniczym. Podczas jazdy powinny być one wyczuwalne na kierownicy. W przypadku uszkodzenia drążka kierowniczego komfort jazdy jest znacznie obniżony. Auto wykazuje zdecydowanie gorsze reakcje na poszczególne ruchy kierownicą. Pojazd, który regularnie wykazuje takie objawy jest znacznie bardziej narażony na kolizję oraz wypadek. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić, czy na końcówce drążka nie ma luzu. Aby się do tego zabrać trzeba użyć lewarku do podniesienia auta. Kolejnym krokiem powinno być ruszanie przedniem kołem na baki jednocześnie utrzymując przegub, który znajduje się za tarczą hamulcową. Jeżeli są wyczuwalne jakieś luzy to drążek kierowniczy prawdopodobnie jest już zużyty i trzeba go wymienić. Warto zauważyć, że wymiana uszkodzonego drążka jest prostym zadaniem i z powodzeniem można to wykonać bez potrzeby udawania się do warsztatu samochodowego. W tym celu potrzebny będzie jednak specjalny klucz, który jest przeznaczony do drążków kierowniczych. Cała naprawa nie powinna zająć więcej niż 60 minut. Na początku należy poluzować śruby na kole. Samochód powinno się podnieść na lewarku w celu zdjęcia uszkodzonego koła. Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie przegub przy użyciu środków odrdzewiających oraz drucianej szczotki.
Zobacz także
Bicie wału napędowego
Wał napędowy jest bardzo ważnym elementem układu napędowego. Powinien być przeto w stanie nienagannym
Co, jednak jeśli czujemy, bicie wału napędowego objawy czego to mogą...
Siedmioosobowy samochód
Każdy samochód ma w swojej specyfikacji podaną ilość osób, które może jednorazowo przewozić. Ten limit to przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa pasażerów. Nie zawsze jednak...
Jakie felgi wybrać?
Znudził ci się dotychczasowy wygląd twojego auta albo po prostu chciałbyś przynajmniej odrobinę poprawić jego stan techniczny? A może marzy ci się osiągnięcie obu...
Jak kupiłem sobie pierwszy w życiu nowy samochód
Na koniec zeszłego roku dostałem premię w pracy. Pięć tysięcy złotych - dokładnie tyle, ile potrzebowałem, aby w końcu kupić sobie wymarzony, nowy samochód....
Ładowanie akumulatora na kable
Jeżeli samochód długo stoi nieużywany, to może się zdarzyć, że nie odpali, ponieważ akumulator się rozładuje. Czasami akumulator się rozładuje również z innych przyczyn....